RAPORT Z AKCJI GŁOŚNEGO CZYTANIA W 2019 ROKU

2 października, 2019

Na zaproszenie do głośnego czytania młodzieży w naszej szkole odpowiedziało 13 nauczycieli. Dziękujemy bardzo wszystkim, którzy wsparli akcję i w miarę możliwości aktywnie w niej uczestniczyli.

Na dziewiętnastu lekcjach w dwunastu klasach uczniowie mieli okazję wysłuchać fragmentów książek czytanych głośno przez nauczycieli lub rówieśników. Najwięcej czytano w klasach pierwszych i trzecich. W dwóch przypadkach uczniowie słuchali obowiązkowych lektur szkolnych, na pozostałych lekcjach słuchano takich autorów jak: R. Kapuściński, R. Brett, N. Vujicic, H. P. Lovecraft, M. Puzo, W. Tochman, J. Ćwiek, W. Cejrowski, B. Pawlikowska, J. Saramago. Proponowane lektury były bardzo różnorodne: od reportaży, poprzez kryminał, fantastykę, poradniki, biografie, aż po apokaliptyczne wizje rozpadu społeczeństwa. Nauczyciele zachęcali do przeczytania całych książek, z których fragmenty były prezentowane na lekcjach oraz do sięgania po inne tytuły tych autorów.

Cieszymy się, że to cykliczne działanie na rzecz promocji czytelnictwa wśród młodzieży staje się tradycją w naszej szkole – czytaliśmy głośno w szkole po raz czwarty. Wszystkim czytającym i słuchającym dziękujemy za udział.